Kilka słów o tym, jak to zrobić.
Odnośnie realizacji bonów turystycznych, z Waszej strony mieliśmy wiele pytań. Wychodząc na przeciw Waszym oczekiwaniom, postanowiliśmy wziąć udział w programie pozwalającym na jego realizację.
Bez emocji się nie obyło…
Trzeba przyznać, że bon był jednym z najgorętszych tematów poprzedniego sezonu wakacyjnego. Program ruszył w mojej opinii trochę późno, bo 1 sierpnia, wszedł w życie w chwili, gdy wakacje były już w pełni. Na domiar złego nie wszystko od początku było jasne, a na trudności i niedoinformowanie narzekali nie tylko uprawnieni do skorzystania z bonu, ale również my – właściciele ośrodków. Pojawiały i wciąż jeszcze pojawiają się też problemy z niedoinformowaniem beneficjentów, którzy czasami nie wiedzą, do czego bon tak naprawdę służy.
Kto i w jaki sposób z bonu może skorzystać
- Z bonu może skorzystać rodzina z co najmniej jednym dzieckiem oraz rodzina z dziećmi niepełnosprawnymi.
- Bony przysługują Ci niezależnie od poziomu dochodów, tak jak w przypadku Programu 500 Plus.
- Wynosi jednorazowo 500 zł na każde dziecko do 18 r. życia oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności
- Za pomocą bonu możesz dokonać płatności za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne (np. sfinansowanie obozu sportowego) realizowane przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego na terenie kraju.
- Bon można wykorzystać do marca 2022 r.
Bon otrzymasz po zarejestrowaniu się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), podobnie jak 500+.
System pozwala na łatwą rejestrację m.in. za pomocą Profilu Zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz niektórych systemów bankowości internetowej.
Jeśli jesteś osobą uprawnioną, zaloguj się na swój profil na PUE ZUS. Wybierz z górnego menu zakładkę „Ogólny” i przejdź do zakładki „Polski Bon Turystyczny” „Mój bon”. Musisz uzupełnić swój aktualny e-mail oraz numer telefonu komórkowego.
Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS- zarejestruj się.
Bon aktywujesz w systemie teleinformatycznym po potwierdzeniu poprawności lub aktualizacji danych. Bon jest dokumentem elektronicznym i ma unikalny 16-cyfrowy numer, który będziesz musiał okazać podczas rezerwacji pobytu lub najpóźniej przy zakwaterowaniu.
Ważne!
Na co chciałabym zwrócić jeszcze Waszą uwagę, a co z mojego punktu widzenia jest dość istotne – nazwa marketingowa obiektu hotelarskiego, w którym realizujesz bon, może różnić się od nazwy ośrodka, hotelu.
Dlatego na zamieszczonej na liście placówek wygenerowanej przez polska travel możecie nie znaleźć placówki, która Was interesuje, choć uczestniczy ona w programie. Tak jest również w naszym przypadku. Wynika to z tego, że przedsiębiorca prowadzi działalność wielobranżową czyli oprócz działalności turystycznej prowadzi inną niezwiązaną z branżą wypoczynkową. W trakcie naszej rejestracji wynikł jeszcze jeden problem. A mianowicie to miejsce prowadzonej działalności – w związku z tym, że część osób prowadzi działalność w różnych miejscach Polski, system przyporządkuje przedsiębiorcę do miejsca, gdzie prowadzi działalność wskazaną Urzędowi, jako główną. Tak jest w naszym przypadku i postaramy się to zmienić. Oczywiście oba te przypadki nie mają wpływu na realizację bonu – jest ona jak najbardziej możliwa. Przed sprawdzenie bazy danych warto zapytać właściciela obiektu pod jaką nazwą figuruje.
Nas, na chwile obecną, nie znajdziecie pod nazwą Balfala, a pod nazwą Tomasz Cieślak. Firma jest zarejestrowana właśnie pod tą nazwą, a Balfala to jedynie nazwa handlowa. Nie pokaże nas również system w Ostrowie, a w Mikołajewie w centrum Polski, gdzie prowadzimy drugą naszą działalność w zupełnie innej branży. Aktywność turystyczna nie musi zatem znaleźć odzwierciedlenia w nazwie przedsiębiorstwa. Jeśli uda nam się zmienić powyższe dane – damy znać.
Z naszej strony – właścicieli obiektów turystycznych, żebyśmy mogli być zarejestrowani i abyśmy mogli przyjmować płatności bonem turystycznym, musieliśmy spełnić wymogi sanitarne dotyczące zapobiegania Covid – 19. Uzyskaliśmy w tym zakresie z Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej pozytywna opinię.
W trosce o bezpieczeństwo Wasze bezpieczeństwo wprowadziliśmy niezbędne reguły, zgodnie z aktualnymi wytycznymi instytucji odpowiedzialnych za ochronę zdrowia. Zalecenia monitorujemy na bieżąco i w przypadku wdrażanych zmian, natychmiast aktualizujemy nasze procedury.
Funkcjonowanie Domków Balfala w czasie epidemii Covid-19 w Polsce
Chcemy, abyście u nas czuli się bezpiecznie i zdrowo.
Wierzymy, że dzięki wdrożonym przez nas działaniom, przejdziemy przez ten ciężki dla nas okres w pełni zdrowia. Położenie domków w małej miejscowości Ostrowo gwarantuje przebywanie z dala od tłumów.
Zapoznajcie się proszę, z nowymi zasadami obowiązującymi w domkach Balfala potwierdźcie. że zapoznaliście się z procedurą.
PRZED PRZYJAZDEM
- Przed przyjazdem kontaktujemy się z osobą wynajmującą, w celu upewnienia się, czy goście którzy będą wypoczywać w domkach są zdrowi. W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby tj. temperatura pow. 37,5 st. C, uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, nie będzie możliwe zameldowanie się w Domkach Balfala.
- W przypadku uzasadnionych obaw, dotyczących Państwa stanu zdrowia, zastrzegamy sobie prawo do anulacji rezerwacji w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie innych gości.
OŚRODEK
- Balfala domki nad morzem to mały, kameralny ośrodek liczący ogółem 8 samodzielnych, pozostających do wyłącznej dyspozycji gości zamieszkujących – domków. Podzielony jest na 2 odrębne części, po 4 domki na każdej.
- Do każdej strefy 4 domków prowadzą odrębne wejścia i ciągi komunikacyjne. Daje to możliwość ograniczenia ilości osób korzystających z tej samej przestrzeni. Na każdej odrębnej posesji łącznie przebywa najczęściej około16 osób.
- Domki usytuowane są względem siebie tak, żeby każdy z gości miał odrębną strefę wypoczynku w ogrodzie. Do każdego domku przyporządkowany jest odrębny taras, każdy ma indywidualne wejście, oddalone od sąsiedniego domku od 5 do 10 metrów (w zależności od domku).
- W pełni wyposażone aneksy kuchenne w apartamentach dają możliwość samodzielnego przygotowywania posiłków.
- Każdy domek ma odrębny komplet wypoczynkowy oraz leżaki, które pozostawione zostają do wyłącznej dyspozycji gości w domki zamieszkujących.
SPRZĄTANIE DOMKÓW
- Sprzątanie domków odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz z zastosowaniem szczególnych procedur dezynfekcji, z dochowaniem należytej staranności i zgodnie z wytycznymi GIS.
- Używamy rękawiczek, płynów dezynfekujących, maseczek.
- Przed Państwa przyjazdem domek jest gruntownie wietrzony.
- Do czyszczenia podłóg używamy mopa parowego, który skutecznie czyści, dezynfekuje i zabija bakterie.
- Do czyszczenia powierzchni używana jest parownica, którą czyszczone są również tapicerowane elementy wyposażenia (kanapa w saloniku).
- Pościel prana jest w temperaturze 90 stopni, a następnie maglowana w temperaturze 160 stopni.
- Pościel odbierana jest przez firmę zewnętrzną w miejscu, do którego goście nie mają dostępu.
- Wszystkie piloty, klamki, uchwyty są dodatkowo spryskiwane specjalnym środkiem dezynfekującym, o wysokim stężeniu alkoholu w swoim składzie.
- Dezynfekowane są również za pomocą parownicy i środków dezynfekujących meble terasowe oraz leżaki
KĄCIK ZABAW
- Zalecamy ograniczenie jednocześnie przebywających osób w kąciku zabaw do 5 osób.
- Zalecamy przebywanie w kąciku zabaw w maseczkach w przypadku obecności gości z różnych domków w tym samym czasie.
- Ogólnodostępne sprzęty typu huśtawki, bujaki są dezynfekowane raz dziennie, jednocześnie przypominamy gościom o dezynfekcji rąk po każdorazowym korzystaniu z kącika zabaw.
BEZPIECZEŃSTWO OSOBISTE
Zachęcamy Państwa do regularnego mycia rąk mydłem, do dezynfekcji rąk oraz do utrzymywania bezpiecznej odległości w kontaktach bezpośrednich
Ważne telefony
- Kontakt do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pucku: tel. 58 673 03 41
- Telefony szpital w Pucku – 58 380 02 91
- Przychodnia Jastrzębia Góra 58 674 96 58 , adres – Kaszubska 18, 84-104 Jastrzębia Góra
- Infolinia NFZ tel. 800 190 590